Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 20 juni 2015

Jag jobbade fram till ett,

sedan tog jag ett par rosa piller mot mitt överarmsonda och la mig i soffan och tittade på (gör fortfarande) Nashville.
Den här sommaren har jag inte samma press som förra då jag bestämde mig för att jobba om hela Toscana, där jag började med att ta bort hälften av det färdiga - och av förlaget godkända, manuset (!).
Ain´t gonna happen this year.
Love this book, love, love, love!

Det är galet roligt att jobba just nu. Jag vet att det kommer andra dagar så jag skriver om det som är bra i bloggen, för då kan jag gå tillbaka och minnas det när det kör ihop sig.

Tjohej.
Nu mer American Country.



1 kommentar:

Agneta sa...

Det är bästa känslan, när det går och känns bra! <3