Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 29 juni 2015

Klar för idag.

Är på de sista sidorna i manuset och det är mycket jobb just här. Dramatik gånger tre.
Det ska ju som bekant dra ihop sig till en upplösning, och vare sig det är en romantiskt komedi eller en deckare så är den dramaaaatiska kurvan densamma. Den ska gå upp upp upp innan man får andas ut.

Just nu arbetar jag mest med förstärkningar så att scenerna förhoppningsvis känns rejält när man läser dem, och jag fortsätter såklart i morgon igen.
När jag har varit hos naprapaten.
Tredje besöket.
Jag vet helt ärligt inte om de två första har gjort någon större nytta, vi får väl se vad de säger i morgon. För att utesluta att det finns någon skada i armen ska jag också gå till vårdcentralen för att få en remiss till röntgen.

Det var väl det så långt den här måndagen.
Nu är jag så utarbetad att jag måste vila lite, uthälld på min säng.
(Att ligga i soffan är tyvärr omöjligt eftersom jag måste ligga på rygg och det är soffan lite för smal för. Den är en perfekt liggapåsidansoffa.)

2 kommentarer:

Ezter sa...

Hoppas du snart får lindring för armen!

Åsa Hellberg sa...

Tack.