Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 6 juni 2015

Maggan och Kicki från Sonjaböckerna,

är grannar i varsitt sådant här radhus på Färnebogatan i Farsta.
De är superfina, tycker jag.

Jag har sovit i över en timme. I min säng eftersom jag får ont i armen i soffan. Sängen är mjukare och där kan jag ligga på sidan, i alla fall en stund.
På fredag ska jag till naprapaten, och det ser jag fram emot. Jag hoppas så att hon kan hjälpa mig.
(När jag jobbade kände jag absolut ingenting, det är inte de rörelserna som gör ont, tack och lov.)

Eftersom jag aldrig har firat vår nationaldag, så vet inte jag riktigt vad man gör idag om man inte är hemma och skriver böcker. Nisse jobbar som vanligt så det verkar mest vara en alldeles vanlig lördag (söndag).
Eller?

5 kommentarer:

Robert W sa...

Du får väl knacka på och se om de är hemma ;)

Robert W sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Åsa Hellberg sa...

haha, jag har varit på en visning.

Ezter sa...

Har heller aldrig firat nationaldag. Idag var vi flytthjälp...

Agneta sa...

Trevligt radhus!
Hoppas naprapaten kan hjälpa dig, inte roligt att ha ont!