Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 19 juni 2015

Midsommaraftonstablå.

Simona, förstås. I midsommarprogrammet på ettan 20.00.
Men sedan finns det lite att välja på:
Dumpad. Trean 21.50. Helt okej romcom.
Eller Rocksystrar med Goldie Hawn och Susan Sarandon, 21.00 på åttan. Ingen romantik men mycket vänskap om man gillar sådana filmer (jag gör.)

22.00 på femman går min mammas favoritfilm (inte riktigt min, men många älskar den) Broarna i Madison County. Har man inte sett den så är det förstås ett givet val. Meryl Streep i absolut högform.

På tolvan 22.00 en hyfsad thriller med en av världens vackraste kvinnor, Kate Beckinsale, i huvudrollen. Whiteout.

Sådär ser det ut, vänner.
Nu ska jag äta glass och se klart på den nya serien som jag har börjat se: Nashville (Viasat)
Mycket bra dramaturgi. Huvudet börjar snurra och det är exakt så som jag vill ha det inför skrivandet av NY BOK i höst.

Jag hoppade över själva petandet i manuset idag, istället har jag gjort en hel del faktakoll och sånt.
I morgon bitti är jag på det igen. Jobb till 12 och sedan några avsnitt av Nashville blir en perfekt lördag.




3 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Skall självklart se Simona och co i Midsommar, annars sitter jag mest med näsan i Mary Baloghs senaste romance.

Åsa Hellberg sa...

Härligt:)

Anonym sa...

Det blev Rocksystrar för min del
Sanna