Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 18 juni 2015

Nähä,

ingen av er blev uppenbarligen särskilt mycket lyckligare för att ni såg mig spela flöjt i förra inlägget och då får jag väl ägna mig åt mina böcker istället.
Idag är nämligen en redigeringsdag (och det kommer att regna, hurra), om än inte en fullängds eftersom jag vill vara rädd om min stackars överarm.
I fallet Gloria (alltså ni fattar, för det är verkligen inte en "fallbok") så pratar vi just nu omslag, titel och exakt när den ska ut.

Men än så länge är fortfarande Toscana ute och far.
Så här fint skriver Fjällbackabladet om den!





13 kommentarer:

Ezter sa...

Haha, jag tänkte lyssna på det nu. När jag såg det igår kväll hade Maken lagt sig. Ville inte riskera att väcka honom ;)

Åsa Hellberg sa...

Tror du inte att han hade blivit glad av mitt flöjtande:)

Ezter sa...

Kanske inte när han ska upp halv 5 ;)

Åsa Hellberg sa...

aa, du tänker så:)

Izabella sa...

Och när ska Gloria ut? - undrar en otålig men trogen läsare :-)

Åsa Hellberg sa...

April-maj typ:)

Simona sa...

Vilken finfin recension.
(Men nej, min gräns går vid näs-flöjtande)

Åsa Hellberg sa...

löjlig gräns tycker jag.
Yes, finfin:)

cyndi sa...


Kunde inte se klippet på min dator.
Men ser bilden...spelar du med näsan?!
Redigera på nu. Inte med näsan.
Jag ska läsa Toscana när jag får semester.
Längtar.

Åsa Hellberg sa...

Japp, näsan!

Shamrock sa...

Jag gillade näsflöjtandet men såg det på FB (har varit dålig på bloggsidorna denna veckan)

Helena sa...

Mycket flöjtande har jag gjort i mina dagar, men inte med näsan :-)

Toscana ligger just som ljudbok i min telefon, och jag lyssnar under mina många tågresor just nu :-) Har inte kommit så långt än, men gillar hittills!

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; jag såg det:)

Helena; tack!