Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 10 juni 2015

Om jag är facit

så är det enormt uttröttande att skriva böcker. Sweet Lord i heaven vad trött jag blir efter några timmar.
Idag slocknade jag vid halv fyra, vaknade halv fem av telefonen och somnade om igen till kvart över sex. Det är inte bra, hela dygnet blir vridet i fel riktning.
I morgon bitti tänker jag gå upp klockan sju hur sent jag än somnar i kväll, basta.
Tupplurar ska tas vid lunchtid, annars inte alls.

Kusinvitamin Christian grillade just på fyran.
Jag var ju med och kollade på en uttagning med hans mamma och dotter. Jättekul.
En av vinnarna där blev så himla glad.
Och det hade jag - har jag - en bild på. Den ligger i I-photo (och det går inte att varken kopiera eller flytta bilderna där), och hur jag får bilden till bloggen har jag inte kunnat lista ut än.
Ni får väl helt enkelt kolla på programmet, ni också.

I morgon är det torsdag.
Tjoho!

Inga kommentarer: