Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 10 juni 2015

På lördag kväll

är jag med i Jukeboxen i P4, med Robert Wells som programledare.
Vi ska prata musik (det var så vi träffades en gång i tiden), inspiration och böcker.
Jag har fått önska musik - ni har också fått komma med förslag - och listan på mina låtar får ni dagen efter programmet. En person har träffat rätt (tror jag, det kan vara någon mer) och till er har jag ju faktiskt lovat böcker (tjohej.)
Utöver mig är också Lasse Lindbom och Lennie Norman gäster, men det finfina är att vi har en timme var, vilket är jättkul för då hinner man faktiskt prata klart (vilket inte alltid är fallet när man är många i studion och programmet är kort. Jag har varit med i sådana situationer också.)

Mer info om tider och sånt får ni när det är helt spikat. Det är ju ett bröllop också på lördag och det är möjligt att tider skjuts lite hit och dit.
NU ska jag jobba!

4 kommentarer:

Simona sa...

Herregud vad kul!

Anonym sa...

Oj, vad kul. Måste komma ihåg att lyssna. Rörde ihop det lite igår när jag i all hast skrev några av mina favvos: Rätt grupp med rätt låt ska vara:

If you leave me now - Chicago
I am not in love - 10 CC

De övriga blev nog rätt. Fick inte plats med mer.

Lycka till önskar en riktig Music lover! Ulrica

Ezter sa...

Lycka till!

Heléne (Bokglam) sa...

Men vad kul, det måste jag lyssna på!