Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 21 september 2015

Hemma.

Det där var inte roligt alls. När veterinären undersökte bakdelen så högg Misse och fräste, och det är inte en sådan katt han är.
Men han är rädd om baken, vill inte bli klappad där, så han hade säkert ont när hon klämde och drog.
När de tog prover fick jag gå ut eftersom jag var ledsen över att Misse var så orolig. 
Ledsen som i att hulka. 
Jag förstår att de ville bli av med mig.

En del svar får jag i dag, fler när sköldkörtelprovet är analyserat senare i veckan.
Än så länge vet vi att han kanske ser lite dåligt, att hon inte hittade några tumörer och att han väger 3,3 kilon.
(Jag vägde honom i famnen häromdagen och trodde att han vägde ett halv kilo mer.
Det var tydligen inte hans lilla kropp som bidrog till den gemensamma vikten.)


1 kommentar:

Ebba Range sa...

Åhh - stackars liten Misse.
Förstår att du blev ledsen ... själv är jag en hårding för mina djurs skull ... sätter mina känslor helt åt sidan så att jag kan vara ett stöd. Men när Razz blev sjuk för snart 4 år sedan och veterinären sa: 'Vi behöver inte vänta på resten av provsvaren ... de vi fått svar på visar att det inte kan vara värre än så här.'
Då, tog jag hunden med mig in på toa och bröt ihop ... det var ju ett dödsbud jag fick ...
Hoppas nu av hela hjärtat att du får ett positivt besked så att Misse kan bli hjälpt på ett enkelt sätt ... så han får leva länge till <3