Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 23 september 2015

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska bada eller duscha.

Jag måste ju ändå tvätta håret, tyvärr.
Hårtvätt är inte kul just nu alls, men å andra sidan brukar ett varmt bad vara perfekt för axeln som domnar lite av värmen (antar jag.)
Så, bad it is känner jag nu. Igen. Jag kommer att vara ett russin innan det här är över.
Ett rent.

4 kommentarer:

Ezter sa...

Har också funderat på ett bad för ryggskottet. Men tänk om jag inte kommer upp ur karet sen ;)

Åsa Hellberg sa...

Nej, det är ju det förstås, då måste man kanske ha någon som kan dra? :)

Anonym sa...

När de renoverade här så tog de bort mitt badkar - oj, vad jag saknar det ibland!
Och när man är öm någon stans så är det väldigt lugnande - för det ömma alltså.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna, ja det är jätteskönt!