Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

12 september, Eskilstuna stadsbibliotek
19 september Books & Dreams, Stockholm
21 september, Biblioteket Farsta
28 september, Books & Dreams, Göteborg
28 september, Bokmässa, Göteborg
29 september, Bokmässa, Göteborg
30 september, Bokmässa, Göteborg

OKTOBER:

3 oktober, Vimmerby
4 oktober, Västervik
5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle
10 oktober, Höganäs.
11 oktober, Båstad.
12 oktober, Ystad
21 oktober, Sala stadsbibliotek
25-29 oktober, Västkusten. Återkommer med bekräftade planer i Lysekil, Tanumshede, Strömstad och Uddevalla.

NOVEMBER:
16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo.
23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy




måndag 12 oktober 2015

Bra måndag i Farsta.

Men jag har varit hungrig sedan jag åt lunch. Tror att det är en sådan dag idag.
Skulle lätt kunna ringa pizzerian i bottenplanet på mitt hus, men det kommer jag naturligtvis inte att göra, bara för att jag ska vara så jäkla duktig.
Kanske lite för att jag får ont i magen också.

Istället kommer jag att äta kyckling (så överraskande!) och jag hoppas att jag har kikärtor hemma, för det är jag galet sugen på.
Med olivolja och lite örtsalt.

Något helt annat.
Jag tittar på hemma hos doktorn, eller vad det heter på ettan.
Just nu intervjuas Meta Welander, som förlorade sin man, Ingvar Kjellsson, efter 70 år tillsammans.
70 år.
De gillade verkligen varandra.
Jag tror att det är mycket viktigare än kärlek. I alla fall om man vill vara tillsammans länge.


2 kommentarer:

Ezter sa...

70 år är länge!!!

Åsa Hellberg sa...

Ja, ett helt liv.