Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 20 oktober 2015

Jag har en bedrövlig armdag,

men jag orkar inte anpassa mig till det just idag när jag har haft tvättstuga och sånt att ta hand om. Så jag skiter i det och så får det helt enkelt göra ont. Nio månader senare är jag liksom van.

Det är värre att jag inte har fått i Misse kvällsmedicinen idag.
Han kan ha genomskådat min list med att stoppa det i godis. Jag får se om jag orkar bråka med honom.
I morgon ska vi tillbaka till veterinären och ta prover igen och om han inte får sin medicin ikväll så må det väl vara hänt.

Manusskrivandet går däremot lysande.
Det är min stora glädje just nu.
Hurra för det och för att jag är frisk nog att skriva!


2 kommentarer:

Cicci H sa...

"En liten värld" är med mig på min träningsresa i Turkiet :-). Är det möjligen DEN Gloria B som fått en egen bok?

Åsa Hellberg sa...

Det finns väl ingen Gloria B i den, gör det? :)
Alltså, i så fall har jag glömt mina karaktärer!

Nej, Gloria är en helt ny Gloria i så fall! :)