Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 25 oktober 2015

Nu sitter jag i skrivsoffan,

äntligen.
Det har återigen varit en seg morgon, och Misse har skrikit på mig sedan sju ungefär.
Men nu är jag uppe sedan ett tag, har ätit frukost och ska hälla upp ännu en kopp kaffe.

Igår gick jag tillbaka i bloggen för att se hur långt jag hade kommit på Gloria när jag var i London i början av november förra året. Då hade jag tydligen skrivit en tiondel, vilken är mindre än det jag har skrivit nu, och jag har samma leveranstid på det här manuset (mitt feb), så jag har faktiskt ingen brådska. Jag måste påminna mig om det, eftersom jag mår lite dåligt när jag inte uppfyller mina mål (som att skriva igår.)
Nu mår jag toppen igen.
När det gäller det.
Tidningar orkar jag faktiskt nästan inte läsa för ögonblicket, och det skäms jag för. Människor far så illa och jag orkar inte ens läsa om det.
Men jag måste jobba.
Jag läser senare.

Och jag har tänt ett ljus, som så många andra har gjort idag.



1 kommentar:

Ezter sa...

Du kommer att hinna galant! Jag orkar inte heller läsa om det :(