Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 1 november 2015

Jag åkte till stan igår när jag hade skrivit klart,

promenerade, tittade i skyltfönster och köpte nya anteckningsböcker till Åttan, Nian och Tian.
När jag kom hem insåg jag att jag redan hade åttan, men då får väl den eller någon av de andra bli ett projekt efter Tio som jag har räknat ut finns i butik 2020.
Jämnt och fint, eller hur?

Well, mycket kan hända på vägen men det känns roligt att ha och jobba mot ett sådant mål.
Mitt mål har hela tiden varit tio (om jag tycker att det är roligt och mår finemang), och sedan tänka efter lite på vad jag vill (och har råd med).

Idag är jag ledig och vi ska på födelsedagskalas.
Hipp hipp hurra!!

2 kommentarer:

Robert W sa...

Du är fantastiskt målmedveten!

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag är kanske det :)