Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

(12 september, Eskilstuna stadsbibliotek)
(19 september Books & Dreams, Stockholm)
(21 september, Biblioteket Farsta)

Mässdagarna i Göteborg:

Torsdag 28 september, Books & Dreams, Stora teatern.
Fredag 29 september, Bokmässan:
08.00 Frukost med bloggare.
11.00-12.00 minglar i Bonniers monter.
14.30 - 14.50 Bonniers monter, stora scenen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
Månpockets monter, 16.30-17.00

30 september, Bokmässan
10.00 Bonniers lilla scen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
12-13.00 Minglar Bonniers monter.

OKTOBER:

3 oktober, Vimmerby
4 oktober, Västervik
5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle
10 oktober, Höganäs.
11 oktober, Båstad.
12 oktober, Ystad
21 oktober, Sala stadsbibliotek
25-29 oktober, Västkusten. Återkommer med bekräftade planer i Fjällbacka, Tanumshede och Uddevalla.

NOVEMBER:
14 november. Bokens afton Ludvika.
16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo.
23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy




måndag 9 november 2015

Jag hann bara slumra

Sedan ringde det på dörren. När jag väl var uppe hade den som ringt på gått vidare, och när jag tittade ut var all räddningstjänst här.
Man kan säga att jag slängde mig ut.

Efter tio minuter hade man hittat orsaken till brandlukten i en stupränna, och vi fick gå in igen.

Nu tänker jag dricka kaffe istället för att sova.

6 kommentarer:

Ezter sa...

Så skönt att det inte var nåt allvarligare!

Åsa Hellberg sa...

Ja verkligen.

cyndi sa...

Oj oj...vad sa katten då?
Skönt att det inte blev nån stor brand.

Åsa Hellberg sa...

Han märkte nog inget mer än att jag sprang ut, men jag sa till polisen som stod i entrén att han var kvar i lägenheten:)

cyndi sa...

Jag stod utanför min moster och morbrors lägenhet i Norge för några år sen och tittade när brandmännen bar ut alla husdjur efter en storbrand. Alla människor och djur klarade sig. Det var en speciell känsla att se när brandmännen kom ut med katter och marsvin och fåglar.Kusinen fick med sig en hemlös chinchilla hem till sig. Hundar och katter portionerades ut till släkt och vänner.
Så. Därför undrar jag alltid över sånt.
Hälsa Misse.

Åsa Hellberg sa...

Han tackar för omtanken!