Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 27 november 2015

Jag har i princip slutat äta rött kött,

och det inklunderar den gamla favoriten fläskfilé.
Däremot äter jag kyckling. En hel del, säkert för mycket av det också.
Idag ska jag servera mig själv ungstekt lax, det är en av favoriterna just nu, och ska ju vara nyttigt och bra sägs det.

Annars är ju december en ätavalltmånad.
I år har jag inte blivit inbjuden till mitt gamla jobb på Marbou/Estrella/Gevalia. Kommer ni ihåg hur det såg ut förra året?
Vi åt upp alltihop, Jonathan och jag. Han bodde här några veckor och var sjukskriven, och fram till till nyår åt vi konstant.


I år ska vi göra lite godis hemma är det tänkt (tänkt av mig, alltså, det är Linnea som kan det där).

Nu blir det bara kaffe.
Jag ska jobba, och klara av 50 sidor idag har jag tänkt.
Men först en dusch och parfym. Jag jobbar så mycket bättre av det!

3 kommentarer:

Robert W sa...

Har du jobbat på Marabou? Respekt! ;)

Ezter sa...

Sorgligt du inte blivit inbjuden, men bra för midjemåttet kanske ;)

Snäckskalsdalen. sa...

Då är vi i alla fall två som inte äter rött kött. Jag äter bara kyckling och kalkon och fisk. Men blir jag bortbjuden krånglar jag inte, då äter jag allt.
Men godis, tänk, är jag den enda nu levande person som varken har choklad- eller sockersug.....?
Kram på dig och man arbetar mycket bättre med sin parfym på sig!!!