Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 3 december 2015

Jag är så glad för att jag bestämde mig

för att be om hjälp med städningen under en period när jag har FS, det har hjälpt min axel/arm enormt. Med en katt som kissar i låda och som fäller mycket så finns det en hel del att göra med både dammsugare och golvmopp om man vill ha det rent och fint hemma, och det vill ju jag.

Hen kommer idag och detta samtidigt som jag ska piffa till mig inför författarträffen, så jag tänker att jag gör en del redan nu så kan jag sätta på mascaran senare.
Typ så.
Dagens träff är på eftermiddagen istället för på kvällen och det tycker jag är helt perfekt. Då kan jag gå upp tidigt i morgon utan att vara trött och jobba med de sista tio sidorna av Gloria, och sedan småfixa med manuset på lördag och måndag innan jag skickar tillbaka det till Kerstin så att hon kan sätta det.

Sedan ser jag det inte förrän det ska korrläsas och då ska också Nisse få läsa igen.
Om det blir före eller efter jul vet jag inte, men jag skulle tro att jag får tillbaka det i mitten av december men att förlaget inte behöver ha tillbaka det förrän en bit in i januari.

Iiii.
Snart är det 2016.




Inga kommentarer: