Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 28 december 2015

Tre arbetsdagar,

kanske en fjärde med nyårsafton, och jag ska få ihop exakt 6000 nya förträffligheter i Sjuan.
Jag har en känsla av att det går trögt just nu och det är inget hinder, bara är mindre lustfyllt.
Men så är det i varje manus, så var det i Gloria också. Men jag jobbar förstås ändå, annars blir det ingen bok.
Enda skillnaden är att det tar längre tid, jag måste tänka mer. I flow rinner det bara på.
När jag sedan läser igenom märker jag själv inte var det var det gick enkelt och var det gick trögt.

Jag sov länge idag.
Såg på Sommarpratarna, första avsnittet, och sedan Solsidan och bakom kulisserna. Först klockan två var jag trött nog för att somna och då blev det en senare morgon är vanligt. Det gör inget. Pigg är viktigare än tidpunkten jag börjar.

Nu är det i alla fall dags.
Vi hörs.
Tjohej!

Inga kommentarer: