Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 18 januari 2016

Ena provet var bra,

och nu har Misse fått värkmedicin i väntan på svar på sköldkörtelproverna.
I morgon eller på onsdag får vi besked skulle jag tro, det brukar gå rätt fort.

Nu är inte Misse försäkrad, men det kan ju vara bra att veta att tandproblem inte ens täcks av försäkringar.
Om vi kan operera kommer det att kosta någonstans mellan fem och sjutusen kronor. Kan ju också vara bra att veta.

Ja, det var väl allt om det idag.

Det är Guldbaggegala i kväll och jag gillar galor.
20.00 på ettan.
Jag håller på Felice Jankell!

Alicia Vikander vann en People´s Choice Award igår.
Bara en sån sak.
Oscarsgalan, där hon också är nominerad, sänds på Expressen eller Aftonbladet i år.
Jag tänker varje år att jag ska se, men oftast orkar jag röda mattan och sedan är min ork slut.
Vi får väl se om jag pallar i år.
Annars brukar man kunna se Baftagalan, den brittiska motsvarigheten, och den går ju på en betydligt bättre tid. Men jag har inte kollat vem som sänder den i år.
Det får jag återkomma om.

I morgon ska jag träna, skriva och ta hand om min katt.
Det känns bra.







Inga kommentarer: