Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

(12 september, Eskilstuna stadsbibliotek)
(19 september Books & Dreams, Stockholm)
(21 september, Biblioteket Farsta)

(Mässdagarna i Göteborg:

Torsdag 28 september, Books & Dreams, Stora teatern.
Fredag 29 september, Bokmässan:
08.00 Frukost med bloggare.
11.00-12.00 minglar i Bonniers monter.
14.30 - 14.50 Bonniers monter, stora scenen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
Månpockets monter, 16.30-17.00

30 september, Bokmässan
10.00 Bonniers lilla scen, samtal med Ebba Östberg, signering.
12-13.00 Minglar Bonniers monter.)

OKTOBER:

(3 oktober, Vimmerby, bokhandeln)
(4 oktober, Västervik, bokhandeln)
(5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle)

(10 oktober, Höganäs, bokhandeln)
(11 oktober, Båstad, bokhandeln)
(12 oktober, Ystad, bokhandeln)

(21 oktober, Sala stadsbibliotek 11.00)

(26 oktober Fjällbacka Stora hotellet)
(27 oktober Hedemyrs, Tanumshede. 16.00-18.00)
(28 oktober, Bok & Blad, Torp, Uddevalla. 11.00-13.00)

NOVEMBER:
(14 november. Bokens afton Ludvika.)
(16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo, bibliotek.)

23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy

DECEMBER
9 dec 12-13 Signering Huddinge Akademibokhandeln
15 dec 15-16 Signering Mall of Scandinavia Akademibokhandeln
22 dec 13-15, Signering Farsta centrum, Akademibokhandeln

2018

Januari 29:e Hylte folkbibliotek Hyltebruk
Mars 25:e Gislaveds bibliotek


måndag 11 januari 2016

För mig var David Bowie Let´s dance-plattan.

Little China girl. Tidigt 80-tal. Jag har inte googlat exakt när den kom men någonstans där.
Utöver det gjorde han ju magiska låtar som jag har lyssnat på genom åren.

Igår pratade man om honom på P4, jag minns inte om vad men programledaren sa att det hade tagit honom en stund att ta Let´s dance till hjärtat, men att han sedan älskade låten.
Och i förrgår såg jag en intervju med Johan Renck som har regisserat Bowies video, som väl kom ut bara häromdagen.

En fantastisk artist och kompositör. Så sorgligt att han redan är borta.


3 kommentarer:

cyndi sa...

Tur för oss att han fanns här ett tag.
Som person och musiker.

Agneta sa...

Hörde nyheten på radion i morse. Riktigt tråkigt. Jag älskar verkligen många av hans låtar. De finns ju kvar såklart ... Tror att hans senaste skiva släpptes i fredags, samma dag som han fyllde 69.
Att vara så sjuk och ändå orka ge ut en skiva, det är häftigt.

Cicci H sa...

Jag håller med dig. Så snygg han var utöver sången. Dessutom är jag väldigt förtjust i filmen "Merry christmas mr Lawrence ". Sorglig o vacker. Låten är oemotståndlig