Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

(12 september, Eskilstuna stadsbibliotek)
(19 september Books & Dreams, Stockholm)
(21 september, Biblioteket Farsta)

Mässdagarna i Göteborg:

Torsdag 28 september, Books & Dreams, Stora teatern.
Fredag 29 september, Bokmässan:
08.00 Frukost med bloggare.
11.00-12.00 minglar i Bonniers monter.
14.30 - 14.50 Bonniers monter, stora scenen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
Månpockets monter, 16.30-17.00

30 september, Bokmässan
10.00 Bonniers lilla scen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
12-13.00 Minglar Bonniers monter.

OKTOBER:

3 oktober, Vimmerby
4 oktober, Västervik
5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle
10 oktober, Höganäs.
11 oktober, Båstad.
12 oktober, Ystad
21 oktober, Sala stadsbibliotek
25-29 oktober, Västkusten. Återkommer med bekräftade planer i Fjällbacka, Tanumshede och Uddevalla.

NOVEMBER:
14 november. Bokens afton Ludvika.
16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo.
23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy




lördag 13 februari 2016

Sedan sjunde januari har jag snittat på tre gruppträningar i veckan.

I torsdags var jag alldeles matt redan i trappan upp till lokalen, idag var mitt svettigaste pass hittills.
Kroppen var som vanligt igen, med det var det ett corepass med en ny ledare och inte det som kallas soft som jag har gått på hittills (ordinarie ledaren var bortrest.)

Jösses amalia vad jag kämpade. Svetten rann, benen domnade (alltså typ) och jag flåsade högt när vi gjorde situps. Efter 30 minuter var jag färdig att ge upp. Kände att jag bara orkade 7 av 10 upprepningar, och att det var för svårt.

Men vips var timmen slut och här är jag nu nyduschad, så himla stolt över mig själv och löjligt laddad för att jobba resten av dagen.
Man behöver inte kunna allt, bara hänga med så gott man kan, var lärdomen den här dagen.

En finfin lördag i förorten så här långt.



2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Viktigast, att man känner sig nöjd! Bra där!

Åsa Hellberg sa...

Absolut:)