Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 20 mars 2016

Jösses, som jag somnade om.

Vi pratar timmar.
Jaja. Jag behövde väl det då.

Simona pratar backup på sin blogg, och det är jag extremt dålig på och måste åtgärda. Jag har massor av bilder som inte är sparade någonstans, och som jag har tagit för att kunna se på under min redigering. Dags att göra något åt det helt enkelt.
(Manusen mejlar jag till en Gmail-adress, så de finns, men det är ju så mycket mer.)
Jag ska genast ta tag i det där!

Jag kör ju mina datorer tills de brakar, tycker att det är ett elände att byta. Elände. Inte sällan är det dessutom bökigt att skriva på något nytt.
Nästa gång, och det ligger väl inte allt för långt bort, ska jag ha en exakt likadan som nu. Extremt lätt att ta med och jag kan tangentbordet numera. Det är allt jag behöver.

Annars då?
Igår hälsade jag på Catharina som signerade böcker i Farsta.




Jag promenerade dit och hem eftersom jag inte fick plats på core-passet för andra lördagen i rad. Man måste vara uppe sju för att boka ett pass veckan efter, om man vill vara säker på en plats, och det är inte alltid jag (vara uppe sju alltså).
Så jag gick istället. 6,5 kilometer med Värvet i lurarna. Intervju med Björn Ulveus. Trevlig kille, det där.
Och Värvets Kristoffer Triumf är en mycket begåvad intervjuare så promenerandet går faktisk som en dans när jag lyssnar på hans program och jag kan ju välja bort de som för mig är ointressanta eller som direkt verkar dryga att lyssna på.

Ungefär så.
Nu ska jag kolla var man får tag på en sådan mojäng som Simona visar på sin blogg, som sparar allt.

1 kommentar:

Robert W sa...

Det är skönt för skalder att få sova (Gustaf Fröding)