Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 17 april 2016

Jag är irro.

Hittade min byxdress, som jag köpte på HM i torsdags och fick för halva priset för att en knapp saknades och ett axelband var trasigt, på REA online.

Jag betalade 250 för en trasig, men hade fått en hel för 150.

Nä, jag har inte kvar kvittot. Sånt sparar jag bara tills jag har använt kläderna och jag hade på mig den på festen igår.

Bortsett från den irritationen så är jag trött, glad och så seg att det är helt galet.





1 kommentar:

Nattugglan sa...

Åh, den var sur...
Trist, men nu hade du ju så skoj i din "halvt fallfärdiga dress" :) ( som du lagade så fint).
Ce la vié eller hur det nu stavas.....fniss.

Soliga hälsningar
Carola