Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 11 maj 2016

Dagen efter dagen före

och jag har sovit i tre timmar och är galet trött.
Vansinnigt.
Så till den grad att jag inte riktigt vet vad jag gör.
Men jag ska till stan på jobb, prata om Gloria, och det borde jag rimligtvis klara trots att jag just nu på riktigt går i sömnen.

Jag vaknade halv tre och började veva, ni vet då huvudet bara inte lägger av trots att resten av kroppen ber om nåd. Vevandet bestod förstås av den fantastiska gårdagen.
Jag tänker nog på riktigt gå i releasepension och det var ju ett fantastiskt sätt att avsluta på.
Kanhända att det blir ett party efter bok tio, vi får väl se vad förlaget säger om det.

Bilder ORKAR jag inte ta fram just nu, fixar det senare idag.
Puss och kram och hej och hå!!

2 kommentarer:

Ezter sa...

Ha en bra dag, hoppas du kvicknar till :)

Åsa Hellberg sa...

Jadå, nu är jag pigg igen:)