Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 15 maj 2016

Diagnos:

glaskroppsavlossning med en liten blödning.
Vanligt i min ålder, särskilt bland närsynta (sådana som ser dåligt på LÅNGT håll, ordet till trots.)
Hålla koll på att det inte försämras och låta bli att träna en vecka är receptet.
Att jag såg blixtrar berodde på att det drog i näthinnan och därför var den unge läkaren extreeeemt noggrann i sin undersökning för att se så att näthinnan var helt intakt.

Sedan kom jag hem, åt lite frukt och la mig för att sova en timma.
Jag sov i FYRA!
Well, guess I needed that.

Ikväll ska jag se en film hade jag tänkt.
Några tips?




3 kommentarer:

Ezter sa...

Nix, inga filmtips. Var nu rädd om ögat!

Agneta sa...

Skönt att det inte verkar vara värre än så, och hoppas att det inte blir värre.

Robert W sa...

Kan Poirot vara nåt? Kl 22 på sjuan.