Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 3 maj 2016

Jag log och såg glad ut,

och sedan intervjuades jag samtidigt som jag åt en cheesecake som smakade citron.
Efter det åkte jag till stan och åt lunch i Kungsträdgården, där det var riktig Cyperntemperatur idag.
De japanska träden stod i full blom och det var som om hela stan var ledig och just där.
Jag pratade med mamma och på västkusten hade det tydligen regnat men här är det alltså sommar och efter lunchen promenerade jag till förlaget och signerade böcker.

Nu ska jag äta middag, lägga mig tidigt och i morgon ska jag skjutsa Jonathan till Uppsala. Kul, för då får vi avhandla hur våra liv ser ut och sedan äta något tillsammans. Bilresors möjlighet till samtal är inte att förakta, tvärtom!

Fotografen kollar ljuset.

1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Japp, regn på västkusten. Och rent skitväder. Lite varmare än tidigare, men bara lite.