Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 24 maj 2016

Vilken fantastisk dag det blev igår.

Först en tidig intervju med radio Stockholm, sedan hem, somnade om, och så iväg till Konsum och hämta mat.
In med allt (mat, filtar, tallrikar, bestick, t-shirts, goodiebags, vattenflaskor) i en taxi (fick inte plats i min bil) och så iväg.
Klockan 16 träffades Jonathan, Linnea och jag och sedan kom damerna en efter en.
En kort bit från mötesplatsen hittade vi den perfekta picknickgräsplätten och när vi var mätta gick vi vidare till startområdet.

Bildkavalkaden får berätta resten.
Jag ägnar mig åt tystnad och kontemplation resten av den här dagenefterdagen.
Det kommer en tävling - typ - på Instagram senare idag.
Hoppas att ni hänger med där!





















6 kommentarer:

cyndi sa...

Ser ut som en underbar och kul dag.
Jag hade ju tänkt vara med
men det blev inte så.
Jag får njuta av Gloria ändå.

Simona sa...

Herregud vad underbart!

Spader Madame sa...

Så jäkla snyggt! Bra kört av teamet!

Annika Estassy sa...

Ni ser ut att ha haft det riktigt roligt. Skoj!

Cecilia Johansson sa...

Härligt när solen värmer. Här regnar det idag. Lite tråkigare väder. Hopas er dag blev toppenbra?!

Ezter sa...

Bra jobbat och vilket väder!