Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 13 juni 2016

"Annorlunda"

har ett par sagt om Gloria, och det blir jag förstås glad över (eftersom det har upplevts positivt.)
Frågan är om jag har lyckats göra Nikki på ett sätt som betyder ytterligare ett litet kliv åt något håll (förhoppningsvis framåt då ...)
Det återstår att se när jag ska till förlaget och prata manus idag.

I övrigt tycker jag att mycket är skit. Vi behandlar varandra illa i den här världen.

1 kommentar:

Ezter sa...

Annorlunda är bra! Lycka till idag!