Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 2 juni 2016

Jag vet inte vad de här heter,

men de har godheten att överleva min kanske inte alltför strukturerade vattning. Förra året var det såont om snälla växter på balkongen, för vädret var skit om ni kanske minns det. 
Jag hoppas att det här blir en finfin sommar, mest för alla ungars skull. Att bada och så kan väl ändå inte vara helt omodernt, kan man hoppas.

Idag har jag tränat. Tjoho. Orken är inte densamma som i april, men jag är snart tillbaka igen hur jag nu ska överleva att Friskis i princip packar ihop fram till 27 augusti. I alla fall mina klasser.
Jaja, jag får väl hitta på något annat helt enkelt. Träna ska jag göra, jag mår skitbra av det.




3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jaaa, precis, man vill att alla barn ska ha fina somrar. Vi äldre (!) reder oss alltid på nåt vis, även om man ibland inte tror det (jag tänker den grå årstiden nu).
Tror du har en vit Bägarranka, Dipladenia/Mandevilla boliviensis. Möjligen. Dom har jag för mig att dom brukar vara lite svåra, så jag tror du har gröna fingrar!
Ha det gott i värmen, västkusten idag, stormig, kokhet, solen i lite dis, men den finns där. Igår premiär makrillfiske. Middag blev så klart stekt, 5 min från sjön till på tallriken. Då är det gott!

Simona sa...

Hurra för din balkong. Önskar jag älskade min lika mycket. Det gör jag inte.

Åsa Hellberg sa...

Snäackan; jag ääälskar makrill!

Simona jaja, du ska snart flytta till Hollywod och där kan du ha en jättestor trädgård ... som jag kan sköta om åt dig.