Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 12 juni 2016

Fina omdömen om Gloria.

Så här skriver Ezter i en kommentar:

"Och jag har läst ut Gloria :) Jag tyckte om den, den var annorlunda mot dina andra böcker. Har haft Sonja-böckerna som favoriter, men den här är minst lika bra!"

Och så här skriver Sanna:

"Jag har läst Gloria och blev inte besviken.
Historien är spännande och flärdfull men ändå känns människorna
väldigt jordnära och "vanliga".
Det känns bra att  kunna känna sig "nära" dem man läser om.
När man kommer mer in i historien så "binder" den en så man
"måste" få veta vad som hänt innan Gloria var medveten om det som hände.

Det finns mänskliga öden, kändisskap, samhälleliga funderingar och historia samt
inte helt enkla relationer .
En roande men även tänkvärd handling.
Det är en bok som ger ett leende på läpparna samtidigt som den lämnar efter sig en del frågor till läsaren.
Det som jag kan känna var lite för mycket - är att det var för mycket ingående om sexet - men det är en detalj och något som jag personligen tycker är bättre att lämna lite åt egna utgångspunkter.
Jag väntar tills nästa bok kommer!"

(jag tog bort ett par meningar som var lite för avslöjande:)

Tusen tack!

2 kommentarer:

Simona sa...

Hurra!

Annika Estassy sa...

Hurra härifrån också!