Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 18 juni 2016

Jag ska gå på bio idag.

Ska se den här av min favvis, Jojo Moyes.
Yes, jag har packat ned näsdukarna.



Och jag struntar helt i recensioner från medelåders gubbar som inte tycker att den här genren är härlig.




3 kommentarer:

Ezter sa...

Ska också se den, men inte idag!

Anonym sa...

Jag tänkte se den när den kom - visste inte att den har kommit än.
Men eftersom jag tänkte gå på bio i kväll så behöver jag ju inte se efter en film.
Sanna

Snäckskalsdalen. sa...

Egentligen ska man nog strunta i recensenter (och absolut om dom inte skriver något alls), för varenda gång det är en film som ALLA vill se och tycker om så är den i regel dissad av recensenterna. Såg Emilia Clarke hos Graham Norton och något så charmigt som hon får man nog leta efter, hon var en absolut sällskaplig begåvning, helt underbar! Berätta gärna om filmen sedan! Boken har vi väl alla läst, men film är ju något annat!
Kramar