Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 21 juni 2016

Jag skulle vilja kalla mig näsdroppsfri,

och det är lite magiskt med tanke på min användning under så många år.
Min tes när jag slutar med mina beroenden (nikotin, tuggummin och nu näsdroppar) är att om det funkar ett dygn som funkar det resten också. Alltså kommer jag inte att ge mig även om det känns omöjligt.

Däremot har jag alltid haft en egen teori om att mina torra slemhinnor i näsan inte får några bakterier att vandra in, jag har inte varit förkyld sedan i november 2014 och innan dess hade det också gått ett par år. Vi får väl se om det blir annorlunda nu.

Annars då?
Jo tack, jag vaknade tidigt med tanke på när jag la mig men det är utmärkt för då kommer jag igång och kan ta en tupplur senare.
Igår tog jag en läsdag och läste ut den här:
På andra sidan gatan, av Anne Liljeroth
Superbra.
Läs!


3 kommentarer:

Ezter sa...

Tack för boktips! Har du läst Camilla Davidssons böcker? Helst ettan är mycket bra!

Ebba Range sa...

Så sugen på Annes bok!
Min nässlemhinna är vanligtvis också torr ... numera kör jag med lite Idomin, en mini-dutt per näsborre. Funkar toppen.

Simona sa...

Bravo Hellberg! På båda - näsdroppsfri och utläst bok!