Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 24 juni 2016

Jag tycker att det är en sorgens dag

när nationalism vinner segrar. När MITT Storbritannien tar beslut som Putin, Trump och de där svenska partiet som jag inte ens orkar nämna vid namn, jublar åt.



Jag ska umgås med familjen senare idag men så länge tänker jag läsa. Redigera kan jag göra i morgon.
Det här är en väldigt konstig midsommarafton om ni frågar mig.


1 kommentar:

Elisabet Nielsen sa...

Det sägs att en bild säger mer än tusen ord, men det där var en ovanligt talande bild.