Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 30 juni 2016

Nätterna är bedrövligt varma, tycker ni inte?

Jag svettas, och att få sätta sig på balkongen på morgonen är störtskönt efterson det fläktar skönt och solen kommer dit först efter 13.
Härom morgonen satt jag ute under parasollet när det spöregnade, funkade utmärkt måste jag säga. Avkyld är det viktigaste.
En gång i tiden hade jag en fästman som släpade hem en stor air-conditioninggrej varje sommar. Den lät som tusan men var väldigt effektiv. Det kanske är det man ska satsa på i mitt alltför varma hem.

Det var dagens småprat.
Jag sov (trots värmen) alldeles för länge (9,5 timmar!) och behöver verkligen komma igång med mitt arbete.
Tjohej, hoppas ni får en finfin dag!

7 kommentarer:

Simona sa...

Jag investerade i en fläkt förra året. Den låter men det fläktar så SKÖNT. Och den är fin. Köpte den på Elgiganten.

Robert W sa...

Sovrummets altandörr får stå på glänt hela natten. Det gör att det inte blir alltför olidligt.

Snäckskalsdalen. sa...

14 grader på dagen idag hos mig! Inga problem med värmen här. Dessutom spöregnar det konstant. Bara lite small talk härifrån också! Write on! Kram

Ezter sa...

Inte så varmt här heller längre, men förra veckan var tuff nattetid.
Takfläkt?

Elisabet Nielsen sa...

Min lägenhet har alla fönster mot väster så eftermiddagarna och kvällarna kan bli olidliga. I vardagsrummet har jag löst fläktfrågan med en stor bordsfläkt ställd på golvet intill skrivbordet så luftströmmen ständigt fläktar över benen. Fördelen är att man slipper draget på nacke och axlar - och det funkar. Svalkan stiger, är benen är svala känner hela jag mig sval. Vid läs- och tv-fåtöljen har jag ett meterhögt fläkttorn som håller mig hyfsat sval och fräsch när jag läser eller tittar på tv. Där vill jag ha mer luft riktad mot överkroppen eftersom fåtöljen är stoppad. Den här lösningen funkar bra för mig.

Helena sa...

Jag sover med öppen balkongdörr. Även om den är öppen i vardagsrummet och jag sover i sovrummet är det någon slags mental vetskap om att det i alla fall kommer in lite kyligare luft under natten :-)

9 timmar här också i natt, och det var välbehövligt. Men nu blir det jobb...

Åsa Hellberg sa...

Tack, det kanske får bli en behändig fläkt ändå.