Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 7 juli 2016

Jag hittar forfarande märken efter min målning.

Idag en lååååång grå rand på min vita fönsterkarm.
Med den vita sidan på en kökssvamp och hårt gnoende (heter det så?) fixade både det och några märken på golvet.
Jag tror faktiskt att jag i princip är klar med sovrummet nu. Jag har satt upp tavlor, mina favvisspeglar och sånt och då är det lite sent att ändra sig igen.
Bilder på sovrummet känns sådär att visa upp, men en liten bit av väggen kan ni få se (och längst ned i bild mina leopardkuddar som har hängt med i precis all evighet.)





I helgen ska jag vråljobba med manuset. Jag längtar efter det, men för att få lugn och ro måste jag först städa och tvätta. 
Jag blir alldeles för distraherad annars, och tar jag hand om det i morgon är jag redigeringsklar på lördag morgon.
Hurra!


Inga kommentarer: