Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 16 juli 2016

Vi hade tjejkväll igår,

planerad sedan länge, och det var så himla trevligt.
Vi sågs först på Continentals takveranda innan vi gick vidare till Griffins.


Fantastiska kvinnor. Vilken bank av livserfarenhet, klokskap och humanism.
Känner mig oerhört lyckligt lottad.
Från vänster Pam, Sandra, jag, Simona och Ulrika.



Klänning var påbjudet så vi gick all in med långt, spets, smycken och övrigt glitter.
Jättekul och vi var väldigt fina.








Jag ger mig ledig helg och börjar den med att handla åt Misse. Det mesta är slut den här morgonen. Hans värkmediciner, maten och plasthandskarna jag behöver när jag handskas med hans sköldkörtelmedicin. Jag sov så länge i morse att jag precis har startat min dag.

Hoppas att er helg blir fin!

2 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Ser verkligen härligt ut!

Simona sa...

Det var en mycket trevlig kväll!