Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 3 augusti 2016

30 sidor kvar att redigera,

men nu börjar jag om från början igen så att den och slutet sitter ihop. Jag har ändrat grejer under vägen som påverkar början, och så fortsätter det ett tag till antar jag. Puts puts och puts.
Efter den här genomgången ska jag i alla fall skicka det till Teresa så att hon får se det en gång till och komma med åsikter.

Annars kan det vara så att manuset går till en redaktör efter den här omgången, men inte nu. Jag vet inte riktigt än vem som ska vara min redaktör på Nikki, eftersom min Kerstin är sjukskriven, så vi får se. Det är ingen kris och panik på något sätt, jag jobbar på som jag brukar.

Och i år är jag FRISK. Peppar peppar. Det är faktiskt magiskt att känna hur jag är helt smärtfri. Det enda som återstår av min frusna axel är att lite av just frusenheten finns kvar. Men det blir bättre vecka för vecka och det är inget som påverkar annat än om jag skulle vilja dra upp en dragkedja på ryggen eller klia mig på höger skuldra.
Tjoho på det.

Deadline för Nikki den här omgången är 15 augusti och jag är galet peppad inför min favvisjobbsäsong: hösten och vintern.
Jag ska ladda med stearinljus, ta fram mina sköna stora sjalar, börja gilla te (det är alltid mitt mål och jag tränar), se jättemånga tv-serier och fortsätta ha en läsdag i veckan. Dessutom börja träna på friskis igen. Det längtar jag verkligen efter.

Första september börjar jag skriva på nästa och jag skulle gärna se att manuset till den är klart sista december. Vi får se hur det funkar med slutredigeringarna av Nikki.

I huvudet har jag ytterligare karaktärer jag vill skriva om därefter, så möjligtvis jobbar jag på även när jag vanligtvis brukar ha semester och skjuter på den till april.

Jag vill bara jobba den här hösten och vintern.
Om det blir ett eller två manus återstår att se.

Tjoho, lyllos lyllos mig!




Inga kommentarer: