Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 4 augusti 2016

I morgon ska jag skicka tillbaka en grej med DHL.

De kommer mellan 7 och 17.
De kan nog inte ringa innan. Inte heller meddela att de är här, om de inte begriper sig på min porttelefon (det är få som gör.)
Spännande.
Det blir en ny erfarenhet att sitta framför köksfönstret hela dagen.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite konstigt tycker jag nog det är att de inte kan ge, åtminstone, ett spann av ca två timmar då de kan komma.
Det är dålig service, måste jag säga, att låsa upp folk en hel arbetsdag.
Låter som de inte vill hämta saken.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Japp. När de ska lämna grejer kan de det. Inte när de ska hämta. Allt enligt deras kundtjänst. "Vi vänder oss ju till företagskunder."