Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 25 september 2016

För att kunna producera något alls idag,

var jag tvungen att ta bort det jag skrev senast, då först lossnade det.
Målet var 2000 ord och det nådde jag, men tack vare att jag tog bort en hel del nådde jag inte riktigt fram till 20 0000.
19 150.

Jaja, nu är det i alla fall serverat till i morgon.

Nu är det jag och Jojo Moyes en stund.

1 kommentar:

Elisabet Nielsen sa...

Ja, men visst är det typiskt? Ibland får man vad som initialt ser ut som en god idé - och innan man vet ordet av har man lyckats måla in sig i ett hörn och kommer ingenstans. Inte innan man lagt texten på operationsbordet och utfört ett kirurgiskt ingrepp.