Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 8 september 2016

Min gamla doftranka

som är så himla snäll att den blommar igen. Och med många klasar.
I våras köpte jag ny jord. Som den aldrig fick. Istället planterade jag balkongblommor.

Ni som har koll; kan man plantera om på hösten? (den här har stått i samma jord sedan jag köpte den för många år sedan.)

Nu ska jag jobba och sen läsa. Det är en sån dag hos mig.

5 kommentarer:

Agneta sa...

Den ska väl helst planteras om på våren, tror jag. Jag hade nog låtit den vara nu, eftersom den blommar så fint. :)

Simona sa...

Säger som Agneta. Våren. Nu blommar den. Sen ska den vila. Och våren = typ jan/febr/mars.

Åsa Hellberg sa...

Okej, tack!!

Anonym sa...

Jag fick ett skott, för säkert 20-22 år sedan - från en väns blomma som blommade massor - men den har inte blommat alls, under alla år, men nu fick jag en klase.
Snacka om att jag är glad!
Att det lilla kan göra en (mig) så glad...

Jag säger som de andra - det är bättre att låta blomman vila tills i vår. Hösten är tiden "innan man går i säng för att sova". Det är jobbigt när man blir omruskad så man inte kommer till ro.

Den är väldigt fin måste jag säga.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; vad coolt. Kul att du har haft kvar den och har haft tålamod!