Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 18 oktober 2016

Jag har varit duktig,

men tränar nog inte i morgon utan jobbar istället.

Jag tycker det är svårt att veta hur jag ska göra med träningen. Jag kan promenera såklart, men det är aptrist, jag vill ju gå på gymmet och jympan.
Fan.
Får ta upp det med kiropraktorn i morgon. Det är ju samtidigt bra att hålla igång.
Och vem vet, i morgon bitti kanske jag är smärtfri och då tar jag den där lediga dagen.
Kanske.

Är på 50 000 vilket är en milstolpe. Nästa är 75 och sedan är det målgång.
De flesta manus har runnit på mot slutet, andra har inte gjort det (typ Gloria) så vi få väl se hur det går nu. Jag måste skriva minst tvåtusen per dag om jag ska hinna klart. Varje ord över det är bra som tusan.

Jag väljer mellan två slut och kanske måste jag skriva båda för att se vilket som är bäst.
Eller så låter jag min förläggare avgöra.
Vi får se.

(Hon grät på riktigt när jag berättade om plotten, jag vill gärna få henne att gråta på slutet också.)

Mot deadline går jag i alla fall.
15 november.
Hurra!!





Inga kommentarer: