Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 14 oktober 2016

Misses värkmedicin är slut

och igår skulle jag hämta ut ny på apoteket. Jag hade ett uttag kvar av den och en av sköldskörtelmedicinerna.
Då visar det sig att apoteket har gjort något fel, för i deras system finns det kvar ett uttag av de två sköldskörtelmedicinerna, men ingen värkmedicin.

Deras fel, men det kan ju inte de se i systemet.
Någon förvirrad själ knappade in fel förra gången uppenbarligen.

Så jag ringde "min" veterinär i Farsta igår, typ halv två. Fick prata med en receptionist.
Jag drog mitt case, sa att Misse värkmedicin är helt slut, att han måste ha den varje dag, och hon skulle meddela veterinären att ringa mig.

I morse ringde jag och påminde. Det hade då gått 24 timmar sedan Misse fick sin medicin senast och han behövde ju en ny dos då, halv tio.
Den som svarade skulle återigen skriva en lapp till veterinären om vad jag behövde. I morgon är det lördag och då jobbar inga veterinärer.

Ingen har ringt.
Och jag är orolig för att ingen tänker göra det heller.





7 kommentarer:

Kristina W sa...

Men stackars misse! :( Ring igen! Och igen! Tills du får prata med veterinären. Ibland måste man vara få vara jobbig, speciellt när det handlar om ett djur som inte själv kan göra någonting åt saken.

Robert W sa...

Så jobbigt! Hur svårt kan det vara att ringa tillbaka?

Åsa Hellberg sa...

Misse tackar för sympatier. Matte ringde igen och då var tydligen receptet redan inringt. Hurra!

Simona sa...

Stackars Misse. Och vad SKÖNT att det löste sig!

Åsa Hellberg sa...

Tack Simona, Mjau!

Linas drake sa...

Skönt att det gick bra!

Ebba Range sa...

Skönt att min upprördhet la sig när jag läste kommentarerna!