Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 4 oktober 2016

Och när jag var i London i maj

såg Jonathan och jag Book of mormon, som jag också såg i New York två månader tidigare. Jag vet att jag tänkte att den inte går att sätta upp i Sverige, att den är så himla amerikansk att det till och med var skådisar därifrån i Londonuppsättningen.

Men vad fel jag hade.
I januari har den premiär i Sverige, på China. Linus Wahlgren och Per Andersson gör de största rollerna.
Om jag ska se den?
You bet!

1 kommentar:

Simona sa...

Åh - den vill jag också se! Jättejättegärna!