Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 11 november 2016

Jag började tydligen

skriva på åttan den 12:e september, och nästan exakt två månader senare är jag klar.

Det är en helt okej takt för EN bok, men jag skulle inte kunna ha det så jämt. Jag behöver vara helt manusfri ett par dagar i veckan och det har inte gått nu.
Inte för att förlaget har bett om det utan för att jag har velat ha den här takten själv. Den här gången.

I morgon börjar jag läsa. Med slutet i färskt minne är det lätt att redigera under tiden, jag vet att det finns grejer i början som jag måste ändra men det fixar jag under genomläsningen som får ta exakt fyra dagar i anspråk.

Hurra.
Sonja3 är klar.
Bra jobbat Åsa.
Ootroligt bra jobbat!

En lite trött, men glad, författare.

7 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Starkt jobbat!

Robert W sa...

Du är makalös!

Åsa Hellberg sa...

Tack Elisabet och Robert!

Kristina W sa...

Men jäklar! Superbra jobbat! :D

Åsa sa...

Underbart att få läsa den så småningom. Hurra och tack för att du peppar mig utan att veta om det :-) Har just nu skrivarhelg tillsammans med min syster som skriver deckare och jag skriver feelgood :-)

Simona sa...

Jösses! Grattis!

Unknown sa...

Extremt bra jobbat Åsa! Wohooo.<3