Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 9 november 2016

Jag har sovit dåligt i natt,

och drömt om att Hillary Clinton vann.
Halv tre slog jag på tv:n och då var hon fortfarande den givna ledaren.
Kvart över fem hade det ändrats.

Jag ser sändningarna från CNN, som gör analysen att Hillary glömde den vita befolkningen, under medelklass, som inte tror på Washington längre. De som inte litar på politiker, som tror att de är korrupta och som känner sig sedda av Trump som har pratat direkt till dem.
Den vita medelklassen som ändå har röstat på Trump anses eventuellt ha mer rasistiska motiv.
Ingen säger att det kan bero på att Clinton är kvinna.

Han ska lägga sig i aborträtten, slänga ut muslimer och bygga murar (vilket britterna också gör, by the way), stänga gränser, frihandel och göra USA mer isolerat.

Jag glömmer omvärlden när jag skriver och hoppas det funkar idag också.





Inga kommentarer: