Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 24 november 2016

Jag tycker så synd om Misse,

han får ingen mer medicin om han inte visas upp hos veterinären. Och han mår så bra nu, är trygg och kelig och jag vill inte ta dit honom för provtagning, men vad har jag att välja på?
Får han inte sin värkmedicin får han ju ont.

Ett recept inringt av veterinär kostar 200 kronor, och då ingår inte ens en konsultation. Senast jag fick ett recept var 15 oktober. Nu fick jag ett till, men det kommer att ta slut på nyårshelgen.
Mer än ett åt gången ringer hon inte in.

Jag har bett henne ringa mig för jag tycker det är plågeri att utsätta honom för undersökningar när jag vet att han mår så bra som han kan, även om det är nästan ett år sedan han tog prover senast (och opererade bort en massa tänker om ni minns.)
Vi får väl se vad hon säger.

GRRR.

Update; nu har jag pratat med veterinären och jag måste visa upp Misse, ta prover, för att DE ska veta att han mår bra.
Jag är så förbannad.
"Han måste vägas, så vi ser att han inte har gått ned i vikt."
Det kan jag berätta att han inte har. Han är tjock och go igen.
De måste behöva pengar, antagligen, för ett besök med provtagning kostar ett par tusen.
Jag tycker att han ska få vara ifred, jag vet väl när han mår bra eller inte.
Skitställe!
Jag är tvärilsk.





5 kommentarer:

Simona sa...

Stackars Misse.

Åsa Hellberg sa...

Tack Simona!

Anonym sa...

Så dumt!
Känner med både dig och Misse.
Sanna

Linas drake sa...

Usch! Stackars liten! Så onödigt, så fruktansvärt onödigt! Det märker ju du som matte om han mår bättre eller sämre.

Anonym sa...

Åsa! Det finns veterinärer som gör hembesök. Googla lite om hon här inte är tillgänglig! http://www.xn--guldveterinren-gib.se/