Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 18 november 2016

Saker jag irriterar mig på idag.

1. Butikspersonal som pratar med mig som om jag är tre år.
2. Människor som säger att SD pratar om integration när det enda de pratar om är invandring.

Eftersom jag har semester kan jag ägna mig åt sådant.

Annars försöker jag ladda om för middag ikväll.
Jag vet att det blir supertrevligt, men jag är så himla slut. Skulle lätt kunna lägga mig och sova till i morgon.
Två månader på gaspedalen tar nog ut sin rätt nu. Bra att jag har bestämt att jag ska vara helt ledig fram till första december. Det känns helt underbart!

Och I morgon börjar jag träna igen.
Som jag har saknat att jag alltid valt att gå dit, det har jag inte gjort nu sedan höstterminen drog igång.
Nu måste jag det för att få igång min supersega kropp.
Inga ursäkter, jag har inget manus som måste skrivas på förmiddagen när jag har mina träningspass.

I morgon klockan 10 ska jag träna mage och rygg.
Tjohooo.

2 kommentarer:

Ezter sa...

Hoppas du inte somnar mitt i middagen!

Åsa Hellberg sa...

Det gick bra! :)