Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 15 november 2016

Stockholm.

Etta 40 kvm, på Söder.
Det är budgivning.
Utgångsbudet låg på 2 750 000
Det är nu uppe på 3 710 000.
Inga märkvärdigheter alls. Ingen kakelugn, ingen balkong.

Jag vet inte vad ni tänker om den här galenskapen, men som förälder undrar man ju hur ens barn någonsin ska komma in på bostadmarknaden.
Och det där med att utgångsbudet ska ligga på värdet av bostaden är nu helt satt ur spel.
Mäklarfirmorna verkar återigen ha väldans svårt att värdera bostäderna ...

Well.
Jag hoppas att Jonathan får en hyreslägenhet någon gång. Han har i alla fall stått i kö sedan har var arton.
Jag fick den här efter sex-sju år, men nu krävs det visst 8-9 även här. Så kan han hanka sig fram i andra hand några år till så kanske.

Min plan om de förlorar sin andrahandstvåa, som de hyr ett år i taget, är att de får flytta in här så länge så tar jag mig till ett annat land ett tag.
Jag skulle tycka att det vore jätteroligt att prova på, så det är ingen uppoffring. Och även om de inte flyttar hit skulle det vara kul att prova när jag inte har min Misse längre.

Men så länge är jag fast i soffan med honom bredvid mig.
Det är deadline-dag och jag ska fixa med smågrejer innan jag skickar in manuset till Teresa.
Tjohhej!





4 kommentarer:

Agneta sa...

Det där med annat land låter lockande. Även jag är sugen ... men det får bli när barnen är utflugna.
Det vore även fint om jag kunde få igång skrivandet lite bättre innan dess också.

Simona sa...

Oh, då ska jag komma och hälsa på dig, när du bor utomlands!

Åsa Hellberg sa...

Agneta; du vet man gör. Ned med rumpan!

Simona JAAA!

Ezter sa...

Det är bra att ha en plan!