Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 30 november 2016

Vad är det för dag?

Vem är jag? Vad gör jag? Har jag gjort ett enda dugg idag?
NÄ.
Det var hemskt vad jag är semestrig!

Inte tränade jag heller.
Jag vaknade två i natt och kunde bara inte somna om. Jag gjorde nog det framåt småtimmarna, men när träningsklockan ringde åtta var jag slut som artist och struntade i Friskis.

Jag har i alla fall bytt sand i Misses låda och jag tror att han har varit där. Hittade en på Ica som inte var lika grovkornig som den gamla, men det var i alla fall grus. Jag strödde lite gammal sand över och det gjorde kanske susen.

Jaha.
Det var väl det.
Jo just det: Idag kommer ett nytt avsnitt av Grey´s.
Händelserikt liv jag lever, eller hur?






Inga kommentarer: