Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 25 november 2016

Vaknade tidigt, en sådan dag bara.

Så jag tänkte att jag äter frukost till sprillans nya avsnitt av Gilmore girls, men de var inte släppta än. Istället får  jag kela med min katt som väntade sig den vanliga medicineringen men som kommer att få den senare idag eftersom värkmedicinen är slut och jag måste hämta mer på apoteket. Och hämta ett par byxor jag har lämnat in för uppläggning.

Annars verkar det mest vara en rea-fredag idag.
Det enda jag behöver är mina älskade juldoftljus som är svindyra och därför skulle vara bra att köpa med rabatt. De finns inte i Farsta, men till exempel i Nacka som är lätt att kvista över till.
Något mer juligt behöver jag inte, jag köpte nya kulor förra året och annars kör jag bara med gammalt. Det är ju hela grejen med julen på något sätt.
Tradition. Det ska vara som det alltid har varit.
I alla fall hos mig.

Den här har stått i mitt köksfönster i många år.


2 kommentarer:

Ezter sa...

Det ser ut som du har fint väder! Jag tycker också att man kör samma pynt år efter år. Köper nytt när något går sönder, inte annars. Kanske inte ens då...

Åsa Hellberg sa...

Haha, du har rätt i det:)