Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 13 december 2016

Här håller vi hårt i traditionerna.

Jag är ju en julälskare av rang och hela december gillar jag som tusan. Själva julhelgen är inte viktigare än någon annan dag egentligen. Det är hela grejen med musik, ljus och mörker som jag gillar.
I morse väckte jag mig tjugo i sju för att kunna ha kesoplättarna (med varma bär och lite grädde) klara tills lucian började sjunga klockan sju.
Väry mysigt, men nu är jag trött. Vi får väl se om jag orkar packa upp ny dator idag, det känns som om man behöver vara väldans pigg för att orka installera det som måste installeras, överföra det som måste överföras och leta reda på allt annat som koder och lösenord.

Anyhow.
Lucia.
Det är fint, det.




Inga kommentarer: